Műholdkép

Fent keresünk, lent kutatunk.

3+1 műholdkép Budapestről
Mi lehet az a kerek bigyó? Hatalmas és érdekes.

3-1.png

Vidéken viszonylag könnyebb keresni, mert nincs olyan sűrű beépítettség. Budapesten műholdképen vadászni ugyan picit nehezebb, és sokszor csak olyanba akadsz bele, amit már mindenki ismer.

Hoztam 3+1 olyan műholdképet, amiből nem minden lesz ismeretlen, ugyanakkor a környezetük miatt lehetnek érdekesek is.

1. Villamos az udvaron

Valahol a 11. kerületben egy irodacsoport udvarában áll egy villamos. Csak úgy. Kiállítva.

budapest-01.png

2. ELTE sportpálya

Valaha itt egy sportpálya állt. Most már nincs meg a narancs salakpálya, a kosárlabda beton is lassan újra a természeté.

budapest-03.png

3. Repülő a jó állapotú sportpályán

Itt a sportpálya jó állapotú, a repülő kevésbé: a készenléti rendőrlaktanya gyakorló géproncsa, amin gyakorlatoznak a csapatok. Vajon aki aznap nem jól teljesít, kap két büntetőkört is? :)

budapest-02.png

+1. Mi lehet ez? Csillagkapu?

Nem tudtam rájönni, mi lehet ez, infót se találtam róla sehol (de ha arra visz az utam, bekopogok és megkérdezem). Ha te tudod mi ez, írd meg kommentbe. Ha nem, szavazz lentebb róla.

budapest-04.png

 

A bejegyzés trackback címe:

https://muholdkep.blog.hu/api/trackback/id/tr5414240975

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csatornacickany 2018.09.15. 14:16:13

Linkeket miért nem teszel hozzá? Annak úgy azért több teteje lenne.

Rycki 2018.09.15. 14:57:38

Az a kerek Csillagkapu Csepelen van a Csepel művek területén.
Mikor középiskolába jártam a suliból lehetett látni, hogy azon a telepen próbálgattak mindenféle Vidámparki játékot.
Nem tudom hogy azóta működik-e még az a telep, de biztos hogy valamilyen játék váz szerkezete van a műholdképen.
*captain flies away*

vaslemez 2018.09.15. 16:52:51

A 2. kép nem az ELTE, hanem a volt ZMKMF sportpályája!

GL 2018.09.15. 17:02:19

@vaslemez: Úgy lehet, Google Earth szerint a főiskola 2009-es eldózerolásáig még sportpályának látszott, utána gazosodott el. Mondjuk az érdekelne, ha tudod, hogy jártak át, lévén az a vasút másik oldala.

vaslemez 2018.09.15. 17:17:04

Igen, magam is... A ZMKMF 2. kapuján (a vasúti felüljáró és a Könyves Kálmán krt. között, kb. félúton volt) kijöttünk és átsétáltunk a sportpályára.

ZeRGe 2018.09.15. 17:37:44

ezek nem műhold képek, ezeket mind repülőgépről fényképezték

cso zsi 2018.09.15. 17:47:53

A villamos a Galvani út, és Kondorfa utca sarki telepen áll.
Még "lábon" került oda, akkor ugyanis az Andor-Galvanin ott volt a vasúti iparvágány, aminek egyik leágazásának a maradéka van a villamos alatt.
Úgy 10 éve nem jár UV Budapesten, akkoriban lehetett vásárolni belőlük.

tomsawyer3131 2018.09.15. 17:48:46

@ZeRGe: Nem nyert. Googe maps képek...

GL 2018.09.15. 17:51:51

@vaslemez: :) pedig azt gondoltam, hátha volt egy privát aluljáró :)

ZeRGe 2018.09.15. 18:11:52

@tomsawyer3131: de nyert, nézz utána hogy hogyan készülnek ezek a 3D térképek. Vagy csak simán kapcsold ki a 3D-t a Google maps menujeben és akkor azonnal meglatod a kulonbseget a műhold és a repülős fotók közt.

vaslemez 2018.09.15. 18:42:34

@GL: Neeem!Semmi ilyesmi! :)

monyon le 2018.09.15. 19:23:39

Érdekesebb lenne a bejegyzés, ha raknál hozzá linkeket is - így egy kissé statikus az egész, nincs meg a feelingje :D

Karfiol 2018.09.15. 21:10:00

@csatornacickany: @monyon le:
Köszönöm az ötletet, megfogadom és lesznek linkek a jövőben.

Karfiol 2018.09.15. 21:10:35

@vaslemez: Köszönöm a kiegészítést!

GL 2018.09.15. 21:19:16

@monyon le: Igaz, de ha tényleg érdekel, akkor szerintem 5 perc alatt meg lehet találni a képen levő infók alapján, de ha nem akkor a hozzászólások alapján :)
De ha annyi időd sincs, akkor itt a linkek :)

tinyurl.hu/Cj9I/
tinyurl.hu/Reyn/
tinyurl.hu/OeA6/
tinyurl.hu/OGxR/

Karfiol 2018.09.15. 21:20:16

@ZeRGe: Én úgy tudom, hogy elég vegyes a felhozatal. Van, amit a MapBox műholdképeiből vettek, volt, amit repülőből fotóztak. Látni is a különbséget egy-egy területnél, hogy hirtelen más az árnyalat és felbontás. Régen még ki is írták, hogy épp honnan származik a kép, ma már csak annyit írnak, hogy Google térképadat.
A 3D leképezés is több technológia szerint megy. Van, amit valóban repülővel, vagy akár drónnal csináltak, de van olyan, amit simán csak szoftveresen képeznek le (azok például csak döntött képnek látszanak, térbeli kivetülés nélkül). És van egy harmadik, ahol megrajzolják a 3D vázát egy adott épületnek és a térkép textúráját húzzák rá. Ez utóbbi szabadon elérhető szerkesztővel rendelkezik, bárki felépíthet benne bármilyen objektumot.

Karfiol 2018.09.15. 21:24:32

@cso zsi: Én azt az infot kaptam egy régen ott dolgozótól, hogy azt daruval emelték be. De lehet, hogy ő is csak hallotta és nem látta saját szemmel, ezt nem tudom sajnos.

GL 2018.09.15. 21:25:42

Ja, és egyébként a repülőgépnél metrókocsi is van :)

Spidy.hu 2018.09.15. 21:35:22

@ZeRGe:
Van valami információd (linked )arról, hogy a google maps-nak bármi köze lenne a repülős képekhez? A 2d és 3d mód különbsége a Google szerint annyi, hogy az utóbbi használ vektor grafikát.
Persze kérdés, hogy hogyan generálják a 3d adatot, de semmi okot nem látok, hogy erre miért lennének jobbak a repülős képek, mint a műholdasok.

Gálnyikov 2018.09.15. 21:43:41

A "csillagkaputól" kb 30-40 méterre észak-nyugati irányban sokkal érdekesebb az a harci helikopter :D
https://www.google.hu/maps/place/47%C2%B025'15.1%22N+19%C2%B003'09.1%22E/@47.4208529,19.0519898,190m/data=!3m2!1e3!4b1!4m13!1m6!3m5!1s0x4741e7f25c84ebe3:0x2a3414c41ba3b2b5!2sAlpiq+Csepeli+Er%C5%91m%C5%B1+Kft.!8m2!3d47.4308426!4d19.0568322!3m5!1s0x0:0x0!7e2!8m2!3d47.4208522!4d19.0525368

Karfiol 2018.09.15. 21:43:45

@Spidy.hu: Van, amit repülőről fotóznak, fentebb leírtam azokat a módszereket, amiket használnak.

Karfiol 2018.09.15. 21:45:55

@Gálnyikov: Na most nézhetek másik téma után :D Ott amúgy a teherautók is katonaiak.

Gálnyikov 2018.09.15. 21:46:47

@Karfiol: Igen, azokat is láttam, csak próbáltam a legérdekesebb részét megfogni! :)))

Spidy.hu 2018.09.15. 22:13:18

@Karfiol: Köszönöm, a kérdésem írása közben már előre megírtad választ...

ecch 2018.09.15. 22:47:06

@ZeRGe: Több szögből műholdról pásztázott információk alapján generált 3D-s renderelt számítógépes látvány. Megfelelő videókártyával ki lehet próbálni,és körbe lehet forogni rajtuk. Menj el a mapsra, vált át műholdképre, menj el budapest vagy más nagyváros fölé, görgővel közelíts ennyire a házakhoz, tartsd nyomva a Ctrl gombot, és mozgasd az egeret.

ecch 2018.09.15. 22:50:35

@Karfiol: Úgy sejtem bizonyos területeknél, ahol pl túl bonyolult szerkezetek vannak, pl. Eiffel torony, ott egymás után többféle technológiával is pontosítottak. Építkezéseken a daruk néztek ki korábban viccesen, amikor még épp beindult ez az egész.

Karfiol 2018.09.15. 23:24:48

@ecch: Néhány adótorony félelmetesen jól sikerült itthoni térképen is. Vagy mondjuk egy gyár kéménye. Ott nekem is az a gyanúm, hogy a 3D vázat megrajzolták, majd nem csak simán ráhúzták a térképet, hanem további mintákat is vettek a textúrákhoz.

Hun Endorfin 2018.09.15. 23:52:30

A repülőgép a TEK laktanyájában van, a KR laktanya, a hős utca túloldalán "A" Gettóval szemben van.

GL 2018.09.16. 00:01:35

@Karfiol: Egy autónál, kamionnál nem lehet ilyen szerkesztett 3D váz és pontosítás, mert lehet hogy egy óra múlva sincs már ott. Pedig ilyenek is vannak.
Szerintem is az lehet, hogy az egymás utáni különböző szügből készült képek sokaságából építik a 3D képet automatikusan. Ezért van az, hogy az álló autók jól látszanak a mozgó, vagy nem minden szögből készült képen ugyanott levők pedig szétkenődnek vagy nincsenek is. Ezért is van olyan kevés autó a nagyobb forgalmú utakon is :)
pl:
Ez a kamion pl jól körbejárható: tinyurl.hu/KPdu/
Itt a kis utcában állók stabil tereptárgyak, a lámpánál állók szinte csak szellemképek :)
tinyurl.hu/w2uv/

Karfiol 2018.09.16. 00:31:25

@Hun Endorfin: Köszi a pontosítást, ennyire mélyen nem tanulmányoztam a lakatanyák elosztottságát.

Karfiol 2018.09.16. 00:33:35

@GL: Ez simán előfordulhat. Utánakeresek, hátha a gugli tech blogjában írtak róla esetleg.

hellsing 2018.09.16. 08:40:53

@ZeRGe: a 3D kikapcsolása csak a döntött nézetet kapcsolja ki, nem vált képanyagot. Ha a 2D-vel felülnézetre váltasz és odébb húzod a térképet, ugyanúgy megláthatod a házak homlokzatát.

Ettől függetlenül a 3D térképek tényleg repülőről készülnek: youtu.be/suo_aUTUpps

Karfiol 2018.09.16. 09:27:10

@hellsing: Köszi a linket!

@ZeRGe: hozzáteszem, a köznyelv akkor is műholdképnek fogja hívni, mivel maga a gugli is műhold nézetnek hívja a térképen.

gigabursch 2018.09.16. 09:29:10

@tomsawyer3131:
Akkor keveset tudsz a kugli felvételekről.
Nálunk mind FÖMI-s képek vannak egy bizonyos nagyítás felett.

szepipiktor 2018.09.16. 09:46:23

ravasz vagy!
Ideteszel pár képet - mindenféle forrás nélkül, így nem lehet megnézni a "környezetét" a dolgoknak.
Nem életszerű, hogy az emberek légifotók ezrein szocializálódtak és most rápillanva egyre, tudják a vélaszt.
A környezet kellene.
Mondjuk a koordinátarétékek.

Karfiol 2018.09.16. 10:16:01

@szepipiktor: kommentek közt a válasz a kérdéseidre. Mások is jelezték, lesznek linkek a továbbiakban. Egyébként a kérdéses képnél konkrétan annyi a környezet, egy random roncstelep. De a kommentek közt ott a válasz arra is. Szokták mondani, hogy mielőtt kommentel valaki, érdemes elolvasni a többiekét is. Pl ezt:
muholdkep.blog.hu/2018/09/14/3_1_muholdkep_budapestrol/full_commentlist/1#c35835955

Karfiol 2018.09.16. 10:26:58

@gigabursch: a FÖMI is veszi a képeket, nincs saját holdja. Jellemzően Landsat, vagy DigitalGlobe. Fentebb még írtam is, hogy régen kiírta a térkép. Most néztem, hogy most is kiírja annál, ami műholdas. Jellemzően a nagyon nagy nagyításúak a repülősek.

csaba03 2018.09.16. 11:02:57

@cso zsi: csak az egyik UV, a másik Ganz csuklós

gigabursch 2018.09.16. 11:39:10

@Karfiol:
Ráadásul a Fömi gondoskodik idehaza a kitajarásokról, amit még a Honvédség szűr

Karfiol 2018.09.16. 12:02:52

@gigabursch: egyre kevesebbet takarnak már amúgy. Fentebb linkeltek egy videót amúgy a guglis repülőről, nézd meg, egész részletesen bemutatják. :)
FÖMI amúgy alapvetően távérzékelésre vásárolja a műholdképeket, például mezőgazdasági táblákat néznek, hogy parlagon van-e, vagy művelik, és még vagy 100 szempontot is vizsgálnak vele. Előző posztomban pont róluk írtam egy rövid szösszenetet (nyilván nem a teljes paletta lett leírva, ahhoz 1000 oldal is kevés volna).

bioLarzen 2018.09.16. 12:26:49

@szepipiktor: A kommentszekció már azelőtt megcáfolt, hogy ezt beírtad volna :D

GL 2018.09.16. 13:52:29

@szepipiktor: Ne mondd már, hogy nehéz megtalálni...már ha tényleg érdekel.. kivéve, ha csak a "könnyen emészthető", felületes infókat olvasókhoz tartozik valaki, aki egy ilyenre két percnél nem szán több időt. Megnézi...aztán lép tovább és el is felejti az egészet. Sajnos rengeteg ilyen fiatalt ismerek :(
Egyébként ha érdekel:
1. : bal felső sarokban ott van hogy Galvani utca...innen már csak nem nehéz...
2.: jobb oldalt Ecseri út, valamint Szent Kereszt templom...
3. : kisérőszövegben ott volt hogy készenléti rendőrség... (valójában tényleg a tek, de az a párszáz méter
4.: ez az egy volt nehéz, de gyorsan jött egy komment olyantól aki tudta :)
Egyébként ez utóbbi szerintem egy centrifuga, pl berendezések terheléspróbájára így talán nem véletlen a közeli helikopterek jelenléte sem :)

cso zsi 2018.09.16. 14:16:08

@szepipiktor: Nem életszerű. De amióta elérhető a fentrol.hu (196x-199x közti légifotók) valamint a mapire.eu (kataszteri térképek, és 1945-ös légifotók), azóta nem csak a Google Earth mutat "újat".

cso zsi 2018.09.16. 14:17:16

@GL: A Galvaniban a villamost az elmúlt 6 évben minden nap láttam.

cso zsi 2018.09.16. 14:22:07

@hellsing: Annyira váltja a képanyagot, hogy az általam ismert helyen 3d-ben még áll a két éve bontott épület, 2d-ben viszont munkagödör van. Legalábbis az idei feltérképezésig így volt.

cso zsi 2018.09.16. 15:01:29

@Karfiol: Itt látszik az iparvágány leágazása. Érdekes, hogy a 77es légin nincs ott, hanem a (leendő) Szerémire vezet. www.fentrol.hu/hu/legifoto/127855?r=1&c=2120018.5118285:6016751.315641999:9

Rycki 2018.09.16. 22:55:07

Nem tudom ilyet láttatok-e már. Gondoltam bedobom.
https://www.google.hu/maps/@46.9477981,19.0755325,627m/data=!3m1!1e3

gurulda 2018.09.17. 09:00:17

@Rycki: nem is egyet. Sok esetben még vadászgépeket is találni. Ez a gép értelemszerűen a levegőben van, menet közben kapták le.

JaZo 2018.10.10. 14:59:42

@Gálnyikov: ha egy kicsit jobban körülnézel van ott még több helikopter is csak le vannak takarva.
47°25'15.3"N 19°03'06.0"E

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.02.25. 20:57:57

Bazz, poszt-toló, talán ha mondjuk megadtad volna a hogy hol van helyileg, esetleg könnyebben ki lehetne találni, nem?Vagy ez meg se fordult a fejedben?
:-)))))))

Karfiol 2019.02.26. 00:17:01

@geegee: Úgy bárki ki tudja találni ;)

Műholdkép

Sokszor keresgélek érdekes helyeket az interneten műholdkép alapján túrákhoz, motoros túrákhoz. Találok is nem egyet, amit aztán igyekszem körbejárni.

Friss topikok

  • zuiko: És sajnos sosem lesz vége, ilyenek a földrajzi adottságok. A kisvasútnál ez pl 2010-ben volt: www.... (2019.03.11. 12:00) Kráter az erdőben
  • Karfiol: @geegee: Úgy bárki ki tudja találni ;) (2019.02.26. 00:17) 3+1 műholdkép Budapestről
  • Karfiol: @népszopás: Köszönöm! (2018.10.11. 07:41) Rejtélyes körök

Címkék

bánya (1) bomba (1) Budapest (1) csillagkapu (1) Diósjenő (1) doppler (1) erdő (1) fömi (1) geodézia (1) gps (1) háború (1) Kemence (1) kgo (1) körök (1) motoros túra (1) műhold (2) nyomozás (1) optika (1) penc (1) repülő (1) sportpálya (1) szén (1) túra (2) utazás (3) villamos (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása